Friday 16 September 2011

Keso, Wimbledon och Vivienne Westwood

Jag går för tillfället på högvarv. Jag vet inte hur många annonser jag svarat på och hur många CV:n jag skickat ut. Ännu har jag inte hört ett pip i telefonen, och får i korta stunder panikångest och tror att ingen tycker om mig. Men kanske det är fel taktik att mest svara på annonser? Idag har jag faktiskt försökt vara ambitiös och gått till ställen och delat ut CV:n. Ett av dessa ställen är på Vivienne Westwood. Av det lilla jag känner till om designers så är nog hon min favorit. Hon är så skönt wacky och det skulle passa mig bättre än något tråkigt och sterilt.

Idag dissade jag dietpulvret och kalasade faktiskt till det med en burk keso med gräslök och en ciabatta till lunch. Dessutom hade Sainsbury's extrapris på kakor. Fem stora white chocolate chip cookies för 50 pence. Hatkärlek till Sainsbury's på den. Allt detta nedsköljt med friskt gott vatten.

Har idag gjort mitt första besök i Wimbledon Village. Var påväg till Wimbledon köpcenter för att besöka H&M där som idag annonserat ut ett expeditjobb på heltid. Det vore ju nåt också! Efter en timmas resa fick jag veta att de bara tar emot ansökan online - FAIL! Så jag ansökte, online, lite senare. Nu håller jag tummarna så de nästan går av!

Senare på kvällen avrundade jag, Joakim och Linnea med säsongens första pint. Här på redaktionen väljer vi Kronenbourg 1664.


Vyer från London






1 comment:

  1. håller tummar och tår LOVE...

    Mamma...

    ReplyDelete