Monday 19 September 2011

Beyoncé & Brick Lane

Första helgen i Lovelydon har då passerat, och tämligen odramatiskt så. Igår gick jag och träffade Beyoncé en snabbis (eller ja, vi trodde det, för att i själva verket träffa hennes skyltdockekopior - hon har nämligen lanserat en klädkollektion vid namn House of Dereon) på Selfridges. Typ stort varuhus. Cheap Monday har även öppnat nytt där, vilket var trevligt att se på.



Tidigare på dagen sökte jag ett jobb på en dansk cafékedja som för tillfället öppnar nytt i London. De var, till min förtjusning, väldigt positiva och verkade intresserade, så jag hoppas de hör av sig nu när den nya veckan tar fart. Då blir det till att göra smoothies. Efter veckans jobbsökande och den frånvarande responsen på denna så konstaterar vi här på redaktionen att vi starkt ogillar den ekonomiska krisen i hela världen.

Idag bestämde vi oss för att ta en dag ledigt, så vi åkte till det populära Brick Lane i östra London, en marknadsgata full med vintage, mat och krimskrams. Den soliga eftermiddagen avnjöts i St James's Park, där vi spekulerade kring livets mening och att duvor är så äckliga, och att vi ogillar tanter som matar dem och bidrar till deras fortsatta livskraft.

Jag ger ju en ganska utförlig bild om var jag håller hus om dagarna, men för er som undrar var jag håller till om nätterna kan jag tala om att jag crashar hos en förträfflig ny bekantskap vid namn Isra, och hennes lilla busfrö Zacharias. Hennes soffa är utomordentligt skön, och jag vet inte hur jag ska kunna tacka nog.

Imorgon startar en ny vecka, och på onsdag får vi tillskott av min vän Sara som packar sitt pick och pack och flyttar hit till The Smoke. Välkommen! Om bara några veckor är vi fulltaliga. Det ska bli spännande.

1 comment:

  1. heja heja heja....

    love love love...

    Mamma

    ReplyDelete