Wednesday 14 September 2011

Castad för Cola!

Onsdag är det idag, och boende- och jobbsökandet fortskrider. Har ännu inte fått nån respons på de ansökningsbrev jag skickat, men det vore ju tråkigt att ge upp för det. Skrev igår ut några CV:n och ska gå ner till Soho till ett Cupcake-bageri och en chokladaffär, där jag såg att de sökte folk. Undrar verkligen om jag borde jobba med sötsaker? Nog för att det kan va sött med lite mulliga kinder, men allvarligt... Får tänka över det där. Igår efter att Joakim och Linnea räddat mig ur mitt fängelse åkte vi till Camden och premiäråt thaimat för säsongen. Extra billigt efter klockan 18.



På tal om att jobba med sötsaker så blev jag, Joakim och Linnea alldeles nyss upptäckta av två personer som var ute på jakt efter modeller till en av Coca Colas reklamkampanjer under OS 2012. Vi fick ta snapshots och ge ut våra namn och nummer. Jobbet är fredag den 30:e, och skulle generera £90 ner i fickan. Jo tack. Så vi får väl se om de slår en pling till veckan, det vore ju coolt.



Coca-Colomaner

Idag var det audition för Disneyland Paris, och jag var inte där. Jag insåg i morse att jag verkligen vill vara i London med mina vänner i höst, så jag bestämde mig för att inte gå.

Igår skulle jag köpa något smidigt som man kan ta med sig och äta till lunch inne i stan (så man slipper köpa lunch ute varje dag). Det skulle vara någonting som är lätt att forsla och som man inte behöver värma. SMÖRGÅS tänker man ju då. En trippelmacka med ost och ett äpple låter väl inte fel? Nej precis. Vet ni vad Olle köper? Dietpulver. Chokladmilkshakepulver att blanda med mjölk. Måltidsersättning för viktminskning. Insåg mitt misstag på tunnelbanan hem, och började skratta. Ska köpa lite annat imorgon.

2 comments:

  1. Hej du vännen...ser ut att ha det bra over there...men låt bli o kom hem som en pipränsare :-)..det finns lösningar på matbestyren...du har en sjö att ösa ur både i KD o Lusasken vad gäller takeawayfromhome..o billigt..vill du ha tips?..sade monster

    ReplyDelete
  2. Åh ja, ge mig billiga mattips! <3

    ReplyDelete