Tuesday 13 September 2011

Inlåst!

Går upp klockan åtta, för att liksom komma upp ur sängen men samtidigt inte behöva krocka med resten av människorna i lägenheten som ska till jobbet. David drar till jobbet, de andra människorna i lägenheten är kvar, jag är nästan färdig, fixar det sista, packar väskan och kommer ut ur rummet. Lägenheten är tyst. Alla har gått. Dörren är låst.
Vadå då? tänker ni. Jo förstår ni: I England är det väldigt vanligt att man är dum i huvudet. En av dessa personer var tyvärr låssmed, och undrade en gång i tiden varför det bara ska vara ett nyckelhål på dörrens utsida. Kan man inte sätta ett på insidan också, så att man måste ha en nyckel för att även kunna komma ut? Han tyckte i alla fall så, och de resterande dumhuvudena i England tyckte väl att det var en bra idé och förslaget gick igenom. Oturligt nog för mig denna morgon var att en av dessa dörrar sitter i lägenheten jag för tillfället huserar i, och eftersom jag är gäst har jag ingen nyckel. Det betyder att jag är inlåst - totalt jävla fast. Kul start på "äventyret". Det är dessutom tre meter ner till marken och det finns ingen brandstege. Om det skulle börja brinna skulle jag alltså dö. Smart, britterna.

Jag har ägnat dagen åt att ögna alla engelska annonssidor och har i alla fall fått iväg en del arbetsansökningar, så tiden har inte varit helt bortkastad. Dessutom har jag fått en timmas övning på min dyrkningsteknik med en säkerhetsnål. Sitter för tillfället och dricker citronvatten och väntar på att Linnea och Joakim ska komma med Davids nyckel och rädda mig, som den jungfru i nöd jag känner mig som. Tur att jag har dem!

2 comments:

  1. ha ha ha ha ha..... tror jag döööööööööööööör av skratt.... det är tur du är TÅLMODIG... Jon hade rivit hela huset... Puss på dig och dina syskon och tack för att ni är så olika... ni förgyller mitt liv...

    Mamma

    ReplyDelete
  2. haha nej men gud xD charmigt och jäkla otur! haha

    ReplyDelete