Thursday 30 September 2010

Anställningsintervju, s'il vous plait!

Idag fick jag ett samtal från en kvinna som bröt på franska. Hon hade tyckt om min ansökan till restaurangkedjan där hon var manager! Hurra! Så hon frågade om lite allmänna saker och undrade sen om jag ville komma på intervju lite senare under dagen. Det ville jag naturligtvis!
Restaurangen heter Le Pain Quotidien [luh paN koh-ti-dyaN], befann sig vid Oxford Circus och är en belgisk restaurangkedja. De har flera restauranger i fina och sprudlande stadsdelar i London, och sökte nu mer folk för att de expanderar. Till en början såg det ut som ett café, men Angelique som hon hette, var väldigt tydlig med att det var en restaurang, då de serverade både frukost, lunch och middag, så väl varmrätter som kallrätter. Det kändes jättebra faktiskt, och jag tror hon var väldigt nöjd! Imorgon ska jag åka på ett trial shift och prova på jobbet i några timmar. Det jobbet som jag sökt är som barista, alltså att ha hand om själva cafédelen i restaurangen. Det ska bli jättekul, för det var verkligen skitfint! Vill verkligen ha jobbet. Nu kör vi gubbar! Har övat mig på att säga namnet hela eftermiddagen och kvällen. Det är svårt faktiskt!

Idag har det verkligen varit en typisk Londondag. Regn. Hela dagen. Jag, Frida och Linn tröstade oss med en pint på baren innan vi åkte hem. Min cider smakade ingenting. Verkligen ingenting. Köp inte billig cider eller billig öl på puben i England. Det är smaklöst, precis som den billiga maten. Usch, är redan trött på maten. Jag menar, vem fan kom på Ham and Eggs? Några skivor värmd skinka, två stekta ägg och pommes frites! :O Fy fan! Saknar mammas ugnsbakade falukorv.

Nu ska jag gå och sova. Av nån anledning slutar det med att man stannar uppe alldeles för länge i ett hus med tio ungdomar mellan 18-25! Hur kan det komma sig?

3 comments:

  1. Oh Olle jag/vi/la famiglia och hela Lusasken önskar att du får jobbet du vill ha!! Blaska inte omkring med fisöl när det finns riktig vara, och maten...jag kanske kan skicka över några av Lucifers matlådor så du klarar dig? Å andra sidan kanske du rent av kan bli lite kulinarisk lagd om du får försöka någre gånger själv :-)) Fille hälsar till Dig att du kan få gå som lärling hos honom hihihi. Kram från oss två på våning 2

    ReplyDelete
  2. Ohhhhh vad kuligt.Barista det låter det.Hoppas hoppas.
    Kanske blir lättare med maten när ni får eget bo och kan laga själva.Köp en kokbok?
    Lycka till gosis och vi hörs snart igen
    Stora goa varma kramar.
    Mamma.

    ReplyDelete
  3. Att komma på sig själv med att stanna uppe alldeles för länge, och sedan inse att det faktiskt inte gjorde så mycket utan var rätt kul, det är en av fördelarna med att flytta hemifrån.

    ReplyDelete