Tuesday 1 May 2012

Valborgsmässoawesome

Så jag hade absolut inga planer alls för Valborgsmässoafton, de flesta av mina flatmates jobbade som jag och jag hade väl inga stora förhoppningar på vädret. SHAZAM sa det och så blev det en jättefin dag. Jag slutade klockan fem för ovanlighetens skull (på mitt jobb är det typ största vardagslyxen att sluta så tidigt) så jag tog mig själv + en chokladmilkshake och några jam doughnuts och gick till Hyde Park och intog lite D-vitamin på en bänk, med utsikt över massa förälskade par, duvor och The Serpentine. Jag kände mig nöjd, med tanke på att jag fått sittsår efter att spenderat övriga dagar i april inomhus med regnet smattrande mot rutan.
















Tog tåget från Victoria och när jag sen kom hem och tänkte på Valborg fick jag något slags patriotiskt ryck, rensade ut den två veckor gamla geggan som bildats i vår grill, klättrade över ett staket vid tågstationen, samlade ihop massa pinnar, sprang tillbaka och tände Streathams egna lilla majbrasa. Det blev en jättefin kväll med nästan alla flatmates, lite öl, lite jordnötter, lite facebook och instagram och lite händighetspoäng till mig som använt både en yxa och tänt en eld på samma kväll. Så jävla manlig!













No comments:

Post a Comment