Sunday 29 April 2012

Söndag på Brompton Road

Ännu en vecka har nått sitt slut och jag jobbar hela helgen igen. Det är så skönt att vara ledig har jag konstaterat när jag är det. Funderar på att göra en Lisbeth Salander och kapa nån miljardärs konto och bara glassa runt resten av livet. Minus hela aggresiv-enstöring-grejen. Idag pratades det om de olika divisionerna som finnes på Tommy Hilfiger (Sportswear, Denim, Tailored, Runway, Kidswear) innan vi slog upp portarna för alla araber (för de är den största delen av våra kunder).






Imorgon är det Valborgsmässoafton och det firas inte här. Jag har försökt förklara för mina kollegor vad det är för något och fått lite konstiga blickar till svar – förstår inte varför det skulle vara konstigt att alla häxor flyger till ett land under påsk och festar med Djävulen i några veckor, flyger tillbaka sista April och att vi då tänder brasor för att skrämma iväg dom. Man är väl rätt korkad om man inte gör det, eller? Kul med häxor överallt liksom.
Over & Out.




No comments:

Post a Comment