Thursday 24 May 2012

Parkhäng i Svenska ordlistan

Jag tycker att vi borde kämpa för en sak. Visst är termen parkhäng värt en plats i den Svenska Akademiens ordlista? Som ett verb liksom. Förutom den bokstavliga betydelsen (att hänga i en park, som i sig är en nymodig beskrivning av att vistas i en park) så är ju termen synonym med så många andra saker: den emotionella tillfredsställelse som infinner sig när man slår sig ner i gräset och känner ett stort mått av förnöjsamhet; den totala bristen på stress och tristess; det ultimata chill-läget; en insikt om att livet kan bli bättre, men faktiskt inte behöver bli det; viljan att stanna kvar på respektive ort där parkhänget utövas, åtminstone tills sommaren är slut osv.  Jag tror att det skulle bli ett väldigt värdefullt ord, som folk inser att dom saknat i sina liv.
På tal om parkhäng så var det det jag ägnade mig åt idag. Jag var även på TK Maxx och köpte sandaler. Och på kvällen köpte vi öl och kollade på semifinalen för Eurovision. Sverige äger, om jag ska vara helt ärlig. Fett. På lördag är jag inte den som tänker sitta still – vi ska försöka hitta den största storbildskärmen på den roligaste klubben i London och vara så patriotiska som möjligt. Du gamla du fria.



En tur i Notting Hill

Fridgecakes från flatmate Terrors jobb






No comments:

Post a Comment