Tuesday 1 May 2012

Första maj med attityd


Första maj. Dagen då man ska upp till kamp och ta saker till ytan – saker som gror djupt i hjärteroten och präglar alla handlingar i livet. Idag har jag faktiskt justerat skattesatsen, investerat i bostäder och slagits mot ett stort, svartmuskigt monster och räddat sexmiljonerfemhundratusen invånare i landet där jag är regent. Jag älskar Fable. I övrigt gick jag och Linnea på promenad i Streatham Common och träffade på massa coola killar med cyklar och en arg bilförare som blev sur på mig och Linnea för att vi stod lite för länge på en trottoarkant för att bestämma åt vilket håll vi skulle gå. Han skulle nämligen upp där med sin Volvo för att vända sin bil. Han vevade ner rutan och sa med en otrevlig ton att det skulle vara trevligt att veta åt vilket håll vi skulle gå åt. Jag vände mig från honom, formade handen som en pistol och sköt mig själv i huvudet för att visa min avigsida mot detta tråkiga exemplar på mänsklighet, varpå han bad mig att knulla iväg, min prick (fuck off, you prick). Jag tänker att det behövs såna här människor för att man bättre ska känna skillnad på de människor som är trevliga.
Vi fick hur som helst en fin promenad i solen, med jam doughnut och äppeljuice och hela kalaset.








No comments:

Post a Comment