Wednesday 16 May 2012

Knightsbridge, Euston, Soho & Greenwich


Ställde minsann klockan på min lediga dag för att ta mig upp och pallra mig iväg till Knightsbridge för en liten konsultation inför min klippning nästa vecka. Tog med mig flatmate Terror och när vi var färdiga på salongen tog vi oss en promenad genom Hyde Park, under vilken vi kom på att vi skulle åka och titta på utställningen Brains i Euston. Vi kom dit, spenderade tio minuter med att titta på konserverade hjärnor och redskapen som använts för att få ut hjärnorna, konstaterade att det var sjukt tråkigt och åkte istället och fikade, vilket alltid är mycket roligare. Detta gjorde vi på vårens fynd; ett café nära Carnaby Street som heter Choccawoccadoodah – fantastiska tårtor och bakelser i alla möjliga former, och ett fint café på övervåningen. Där avnjöt vi en kopp varm choklad (med vispgrädde, marshmallows, chokladpuder och chokladknappar) innan vi åter tog tag i oss själva och begav oss till Greenwich – en fantastisk liten stadsdel söder om Themsen med en stor fin park och fina områden.
Kul att det fortfarande finns saker att upptäcka när man bott här i ett och ett halvt år. Älskar det.








No comments:

Post a Comment