Wednesday 13 March 2013

Suicide at SATS

Okej, att jag är otränad är ingen nyhet. Jag har ingen definierad tvättbräda, inga putande bröstmuskler, lite babymage, ganska snygga ben och inte Karlstads bästa kondition. Men nu har jag ändå ett halvår kvar innan jag ska börja min skådespelarutbildning och då har jag ändå tid på mig att komma någorlunda i trim. Som skådespelare bör du ju kunna klättra på en skyskrapa enda dagen och vara balettproffs den andra. Dags att börja ta kroppen på allvar. Så nu när jag fick en veckas gratis träning på SATS i födelsedagspresent så drog jag med mig Länn som är i en liknande form som jag själv, på bodypump. Jag visste inte vad det var. "Man använder skivstång" sa Länn.
Det var en massaker. Vi höll på att börja gråta. Idag är det tredje dagen med träningsvärk - igår hade jag så ont i benen att jag fick ta tag i stolen och lotsa mig ner med händerna när jag skulle sätta mig, och imorse när jag vaknade kunde jag inte sträcka ut armarna ordentligt. Har gått runt som en T-Rex hela dagen. Fy fan. Men det här var bara startskottet! Nu jävlar är det nog!

___

Okay, I'm not the fittest guy in the world. I don't have a defined sixpack, no pouting pecs, bit of a baby belly, pretty nice legs and not the best stamina in Karlstad. But I've got six months until my training towards becoming a full-time actor starts, so I consider that time to get somehow fit. As an actor you should be able to climb a skyscraper one day and be a professional ballet dancer the other. Time to take my body seriously. When I got a week of free training at SATS on my birthday, I dragged Länn along, who's in a similar shape as me, on bodypump. I didn't know what that was. "You use a bar-bell" Linn said.
It was a massacre. We were on the edge of tears. Today is my third day with muscle fever - yesterday my legs hurt so bad I had to cling onto the chair and pilot my body down everytime I was to sit down. This morning when I woke up I couldn't straighten my arms properly. I've been walking around like a T-Rex the whole day. Damn. But this was just the start of it! I'm getting fit!

___


No comments:

Post a Comment