Monday 4 March 2013

Audition for RADA

Så efter Karlstads Melloweekend så tog jag mig på söndag eftermiddag till Göteborg där jag träffade mina gamla judar Linnescha och Snibben, åt lunch samt övertrasserade mitt konto. På kvällen tog jag mig till Säve flygplats som är ungefär lika stort som mitt vardagsrum och tog det sena flyget till London, där jag sent omsider tog mig hem till mina gamla flatmates i Angel. Där fick jag några timmars sömn innan jag klev ur sängen (eller ja, soffan rent tekniskt sett) och tog mig till Gower Street och The Royal Academy of Dramatic Art. Det här är tillsammans med Guildhall School of Music and Drama och London Academy of Musical and Dramatic Arts, Londons och kanske Europas mest berömda och anrika skolor. Den är ju kunglig liksom. 
Efter en lång helg med Mello, besök och fest och en svag känsla av att jag inte övat så mycket så var jag... inte orolig, men lite nojig. Det här skulle ju bli en av mina viktigaste auditions den här våren, och då är det ju bra om man åker dit och har hjärnan med sig. Hur som helst. 

Det gick skitbra. Alltså, svinbra. Om jag tyckte att min audition till AMDA kändes fantastisk så är det bara förnamnet. Det hjälper ju även när de som har ens intervju är två underbara, engelska damer som hjärtligt sitter och skrattar med i min Shakespearekomedi och talar friskt om min tid som yoghurtförsäljare under min första tid i London. TACK OCH LOV för att det gick så bra. 
Resten av dagen spenderades i ett soligt London, med gamla vänner och rödvin. Fantastisk dag.

___

So after a hectic weekend I took the train to Gothenburg on Sunday where I met my old jews Linnescha and Snibben, had lunch and overdrew my bank credit limit. I took the late flight on Sunday night from Säve Airport, which is approximately yhe size of my living room, to London where I eventually found my way to my old flatmates in Angel. I had a couple hours of sleep before I stumbled out of bed (well, sofa, in all reality) and went to Gower Street and The Royal Academy of Dramatic Art. This, together with Guildhall School of Music and Drama, and London Academy of Musical and Dramatic Arts, is London's and perhaps Europe's most famous and prestigious schools. It's like, royal.
After a long weekend with Melody Grand Prix, visits and parties I had a vague feeling that I wasn't prepared enough, so I was... not worried, but not calm. This was one of my most important auditions this spring, so I didn't wanna feel like I'd left my brain in Sweden. Anyway.

It went so well. Like, awesome. I thought my audition for AMDA felt great, but that's nothing compared to this. It's also really helpful when the audition panel, comprising of two lovely, english ladies, open-heartedly laughs to your Shakespeare comedy, and speaks warmly about your first time in London as a yoghurt salesman (yep, that was me two years ago). THANK GOD it went well.
The rest of the day was spent in a sunny London, with old friends and red wine. Awesome day.

___









No comments:

Post a Comment