Sunday 3 March 2013

Accepted at AADA!

Fuuuuuuuck!

Den euforiska känslan när du klickar upp ett oläst mail på mobilen och möts av de mest ofattbara orden i världen: you are accepted.

Asså, NEW YORK WANTS ME, vad är det här!?
Att AMDA tog in mig var ju underbart, men att AADA nu också gjort det är ju helt sinnes. Jag har kommit in på anrika The American Academy of Dramatic Arts. Hem till så många framgångsrika skådespelare. Jag har nu möjligheten att utbilda mig i samma lokaler där Grace Kelly och Kirk Douglas en gång utbildat sig. Jag kan gå på samma skola som Anne Hathaway och Danny Devito gått på. AADAs graduates har blivit nominerade till sammanlagt 96 Oscars, 241 Emmys och 85 Tony Awards. Och där har lilla jag, från lilla Värmland, kommit in. Jag dör, det är helt stört.

Jag vill inte börja tänka på att jag måste börja välja nu. Shit.

___

Fuuuuuuuck!

The euphoric feeling when you get an email on your phone and read the most unbelievable words in the world: you are accepted.

Man, NEW YORK WANTS ME, what is this!?
That AMDA accepted me is wonderful, but that AADA did too is just insane! I have been accepted at the prestigious American Academy of Dramatic Arts. Home to so many succesful actors. I have the opportunity to study at the same site as Grace Kelly and Kirk Douglas once did. I can go to the same school as Anne Hathaway and Danny Devito once went to. AADA:s alumni have been nominated to 96 Oscars, 241 Emmys and 85 Tony Awards. And I, a tiny guy from tiny Sweden, have been invited to go there. I'm about to drop dead, this is insane.

I don't want to start thinking that I have to make up my mind soon. Shit.

___




No comments:

Post a Comment