Thursday 13 October 2011

Tommy tycker om mig

Och jag vet att det är sant. Trots att jag förklarar att jag redan har jobb insisterar han på att jag ska komma in på intervju i alla fall. Imorgon ska jag till Tommy Hilfiger. De söker personal till sin nya butik på Brompton Road. I Knightsbridge. Granne med Harrods och Harvey Nichols. Där alla rika shoppar. Där man kan tjäna pengar. Jag känner lite såhär: "Ehehhh..." *Framkrystat uttryck med underton av beslutsångest*

Jag tror dock inte jag kommer lämna AllSaints redan efter två veckor. Vill inte vara den killen liksom. Det ser så fult ut i CV:t också. Jag tänker ge det några månader så får vi se om jag vill vara kvar. Jag trivs redan, och jag känner mig pepp faktiskt. Vill utvecklas, och har utvecklats på en vecka bara. 

Igår tog jag min första betalning i kassan. Det gick asdåligt. Killen som handlade var från Wales och pratade nån konstig dialekt som lät som Engelska blandat med valsång, så jag fattade inte ett skit. När jag frågade om hans kontaktuppgifter fick han bokstavera sitt namn tre gånger innan jag faktiskt förstod. Sen fanns det ingen prislapp på linnet han skulle köpa, så jag var tvungen att lägga in det manuellt via en kod, som naturligtvis blev fel, så en fårskinnsjacka för typ £550 ploppade upp istället... Suck. Det var fruktansvärt. Jag måste verkat så dum i huvudet. Men det blev rätt till slut, efter många om och men och va?, och han gick därifrån med lätta steg, svängandes med sin kasse och gnolandes på Auld Lang Syne

Jag svär på att han som spelar Ted Mosby i How I Met Your Mother var inne på AllSaints häromdagen. Det var så äckligt likt. Borde kolla upp om han var i London nyligen - kändispoäng till mig i så fall.
__________________________________________________________________________________

Vyer från vår soliga helg i London




__________________________________________________________________________________

1 comment:

  1. sedär...allt ordnar sig...nu går det som en dans nästa gång...


    Kramar...

    ReplyDelete