Thursday 1 November 2012

Robyn @ O2 Academy Brixton

Den svenska pinglan och elektro-drottningen Robyn hälsade på oss i London och som det relativt nyblivna fan jag är så drog jag med mig min manager Patrick till Brixton på hennes konsert. Hur galet bra var det? Robyn har en otrolig förmåga att med sin personliga stil och scenförmåga förvandla en karg betonglokal till ett dunkande 90-talsdisco. 70- och 80-talet har trend- och modemässigt kommit tillbaka, men jag tror Robyn är en av de få artister som för tillfället helhjärtat går in med sin 90-talsstil, både när det gäller låtar som hennes feta platåskor, och får det att fungera. Och att kunna underhålla en hel publik i nästan två timmar, med låtar som överlapar varandra, och utan nästan något som helst mellansnack, är imponerande! Well done, fellow Swede!











No comments:

Post a Comment