Saturday 24 November 2012

I’m not dead, just floating


Sammanfattning av veckan som gått:
  • Gjort TOEFL-testet. Det SÖG. Var tvungen att göra det som en del av min admission till AMDA som jag ska söka till om tre veckor.
  • Tog en tripp till Ikea och köpte glögg, sill, knäckebröd och pepparkaksdeg.
  • Runway-event på jobbet. Jobbade 12 timmar men det var massa snygga kypare överallt så det var okej.
  • Spontan utekväll i Soho.
  • Spontan utekväll i Islington.
Det sistnämda skedde igår och idag är jag helt förstörd! Somnade naturligtvis på nattbussen och åkte till Tottenham. Kom hem klockan åtta tack vare detta. Idag borde jag uträtta saker. Jag kommer se på film och äta pepparkaksdeg. Ja.
Om tre veckor är min audition till AMDA och jag är onaturligt lugn. Jag borde försöka stressa upp mig lite, och kanske typ lära mig mina monologer?
Om tre och en halv vecka åker jag hem till Sverige. Wäääää! Kommer sluta blogga på Londonsvenskar och gå tillbaka till min gamla blogg. Håller på att föra över ett år av blogginlägg manuellt till den gamla bloggen – kul. Den ska få sig ett fint facelift.
Nu dör jag i soffan.
___

Summary of the past week:
  • Done the TOEFL-test. It SUCKED! Had to do it as a part of my admissions process for AMDA and my audition in three weeks.
  • Took a trip to Ikea and bought glögg, pickled herring, crisp bread and gingerbread dough.
  • Runway event at work. Did a 12 hour shift, but there were hot waiters everywhere so I managed.
  • Spontaneous night out in Soho.
  • Spontaneous night out in Islington.
That last one happened yesterday so I'm totally dead today! Obviously, I fell asleep on the night bus and ended up in Tottenham. Got home at 8AM because of this. I should do important stuff today. I'm gonna watch movies and eat gingerbread dough. Yes.

My audition for AMDA is in three weeks and I'm unnaturally calm. I need to stress out or something, and perhaps learn my monologues?

In three and a half weeks I'm going back to Sweden. WAAAAAH! 

I'm gonna go die in the couch now.

___


No comments:

Post a Comment