Wednesday 28 November 2012

Awaiting my hag

Är fett trött men har stoppat i mig varm choklad, Häagen-Dazs och pepparkaksdeg som energitillskott. Håller mig vaken för jag inväntar min man Linn (aka Länn) som kommer hit ikväll. Fett! Ska möta henne på busshållsplatsen snart så hon inte villar bort sig i alla kebabställen på Essex Road. Hon ska avnjuta en vecka här i London med mig och vi ska umgås, äta Subway, prata om fisar och dricka drinkar med galna australienare på lördag. Och jag ska tvinga henne att lyssna på mig när jag övar mina monologer.
Om två och en halv vecka är det dags för audition för AMDA och jag har mina monologer klara, nästan. Ska läsa en Shakespeare-text ur komedin Much Ado About Nothing, som jag själv varit med i en gång i tiden. Det är rätt bökigt på engelska; “by my troth, it is no addition to her wit, nor no great argument of her folly, for I will be horribly in love with her”. Men charmigt på sitt sätt.
Min andra monolog ska jag ta ur pjäsen (senare tv-filmen) Angels In America, och jag har två att välja mellan som jag måste reda ut snarast.
Fett spännande! Imorgon ska jag vara med i Nya Wermlandstidningen (NWT). Missa inte det.
Dänger upp en bild på Knightsbridge i solnedgången.
___

I'm really tired but I've downed some hot chocolate, Häagen-Dazs och gingerbread dough as an energy boost. Keeping myself awake because I'm awaiting my husband Linn (aka Länn) who's arriving tonight. Nice! Gonna meet her at the bus stop soon so she doesn't get lost among all the kebab shops on Essex Road. She'll spend a week here in London with me and we shall hang out, have Subway, discuss farts and have drinks with insane Australians on Saturday. And I shall make her listen to me when I practice on my monologues.

In two and a half weeks it's time for my audition for AMDA and I've got my monologues ready, almost. Gonna do a Shakespeare from the comedy Much Ado About Nothing, which I've starred in myself once. It's quite tricky in English; “by my troth, it is no addition to her wit, nor no great argument of her folly, for I will be horribly in love with her”. But charming in a sense.
My second monologue is from the play (and future movie) Angels In America, and I've got two to choose from which I need to sort out ASAP.

Exciting! There will be a spread about me in tomorrows newspaper Nya Wermlandstidningen (NWT). Don't miss out.

Sharing a picture of Knightsbridge in sunset.

___



Hon hann komma.



No comments:

Post a Comment