Saturday 3 November 2012

Alla Helgons Dag på Highgate Cemetery

Så Bjurtjärns Teaterförening, där jag en gång började spela teater när jag var runt åtta år, var på besök i London och jag hade som uppgift att ta med ett gäng på en resa “som de inte skulle sett i vanliga fall”. Och när det nu är Allhelgonahelg och hösten biter i luften så tog jag med dom upp till Highgate, ett jättefint område i norra London, och Highgate Cemetery som ligger där. Nu är det inte nån vanlig gammal gravplats utan den har en lång och spännande historia bakom sig som vi fick ta del av på den guidade turen vi gick där. Highgate Cemetery öppnades tidigt på 1800-talet och blev snabbt en väldigt respektabel gravplats där den låg med fantastisk utsikt över London, så detta agerar fortfarande som sista viloplats för ett stort antal kända ansikten, såsom t.ex. Karl Marx, familjen Dickens och Douglas Adams. Det ni! Jag var där för nästan precis ett år sen med min gamla flatmate Länn, och jag slänger upp de bilderna också.














No comments:

Post a Comment