Friday 20 April 2012

En dag runt London Bridge


Området runt London Bridge är otroligt underskattat och bör besökas oftare. Gatorna kring mycket mysiga Borough Market är proppat med små fina ställen, till exempel Konditor & Cook där min flatmate Snara jobbar!
Idag tog jag och flatmate Terror tåget in till London Bridge och gick äntligen på London Dungeon. Har tänkt besöka det stället ända sedan jag flyttade hit men det har liksom inte blivit av. Det började med att vi fick ta en bild där jag hugger huvudet av Terror och sedan startade resan genom spegellabyrinter, fängelsehålor och kloaker. Under resans gång hann jag bli bränd på bål, bli sprutad med vatten i huvudet samt stå inför en jury. Enligt åklagaren hade jag “been caught in the stables showing tender love to a horse”. Domaren frågade därpå ifall jag älskade hästen, på vilket jag svarade “fairly”. Domaren: “Fairly? That doesn’t seem like a very stable relationship”. Ordvits! Det var väldigt roligt. Jag och Terror hade en trevlig och fruktansvärd eftermiddag.
Efter det tog vi oss till Snaras jobb där vi mötte upp henne och hennes arbetskamrat och gick och tog en öl på en fin, tysk pub som serverade massa korvar, och efter det åkte vi hem och det blev ytterligare en kväll med utgång. Är det torsdag så är det.



Vi åkte rakt in i världens oväder.

Borough Market.

Borough Market.

Borough Market.


No comments:

Post a Comment