Sunday 15 April 2012

Perfekt söndag på Brick Lane


Så i helgen har jag långledigt, lördag till måndag och det är så fantastiskt otroligt gemytligt ska jag be att få säga. Det är fortfarande lite kallt i London men idag tog jag med mig flatmate Linnescha och flatmate Snaraoch trotsade kylan på Brick Lane, ett ställe jag inte riktigt förstått förut, men börjar gilla mer och mer. En söndag på Brickan slår helt enkelt inte fel, särskilt inte när det finns både marockansk mat, frukt, bakelser och billig second hand shopping. Har i helgen besökt två av de tre Rokit-butiker som finns i London – prisvärda och snygga gamla retro plagg. Den som säger att man inte kan köpa sig lycklig kanske har rätt till viss del, men den där känslan när man svänger ut på gatan med två tunga påsar är ändå speciell, eller hur?
Köp inte kaffe i Costa-kaffeautomaten på Tesco i Spitalfields, det var inte så värt.

Dagen i bilder











No comments:

Post a Comment