Saturday 28 April 2012

April vs April

Jag tror jag dör på vädret här i London. Den här månaden har England verkligen gjort skäl för sitt rykte om att det regnar hela tiden. Jag säger som Stefan Sauk i en av hans monologer: “Vafan, aldrig ska man få vara glad! Och är man det så regnar det.”
Sitter och tittar tillbaka på bilder från April i London förra året, och det är verkligen stor skillnad. De här bilderna tog jag i Finsbury Park den 19 April 2011.






På den gamla goda tiden jobbade jag måndag till fredag och slutade klockan kvart i elva varje förmiddag. Under hela april åkte jag hem direkt efter jobbet, åt lunch och var sen i parken lagom till lunch för att lapa de bästa soltimmarna. INTE HELT FEL!
Idag har jag ansökt om några ledighetsdagar, så nu är jag ledig midsommarafton och midsommardagen. Förra året var jag hemma i Sverige på midsommar, men Londonsvenskar brukar faktiskt ha stort firande i Hyde Park varje år. Ses vi där i år? Har även fått den 7:e och 8:e Juli ledigt. Då är det nämligen avslutning på London Pride och den sjunde kommer den stora paraden gå av stapeln. London är även host för World Pride i år, så det kommer bli extra stort. Lite Diamond Jubilee-firande för drottningen och så OS på det så är nog sommaren gjord. Den 7:e juni ska dessutom jag och flatmate Snara gå på Tenacious D i Brixton – fett kul!




No comments:

Post a Comment