Wednesday 26 January 2011

Fotomodell och jobbsökande!

Jag vill ha ett nytt jobb. Jag fick lite nog i måndags när vi började med en ny kampanj på Moma, där vi ska hojta på alla som går runt med en croissant och försöka få dom att byta sin croissant mot en Moma-frukost utan kostnad. Det innebär att jag ska hålla ordning på min vagn, sköta displayen, sälja, ta hand om kunder, dela ut provsmaker och flyers till folk som går förbi, och nu alltså få stressade pendlare att byta bort sina croissanter mot yoghurt... Så igår kändes det skit, men idag lite bättre när jag fått klaga lite för min manager som då kom och hjälpte till halva dagen idag.

På måndag ska jag vara fotomodell! Hur gick det här till? Jo, fallet är som sådant, att när jag någon månad innan jul var och klippte mig hos en elev på Tony&Guy, så var det en piffig liten damfrisör där som frågade om jag hade lust att vara med på en fotografering i slutet av Januari. Det fanns alltför få anledningar att tacka nej, så det gjorde jag såklart inte. Så på lördagkväll ska jag till Tony&Guy och få gratis klippning, och på måndag blir det fotografering i Hammersmith. Jag vet fortfarande inte om det är för Tony&Guy eller om det är något privat som frisören pysslar med, men jag tänkte ta reda på det på lördag.

Imorgon ska jag åka ut till Westfield Shopping Center och söka jobb! Var där igår och rekade lite, så imorgon får åtta olika butiker sig ett besök av en Olle. Det är ett jättefint och fancy ställe, och det vore skitkul att jobba (HELTID) där! Önska mig lycka till!

4 comments:

  1. LYCKA TILL!!

    Önskar en moster!

    ReplyDelete
  2. Linn (alltså Emmas bästis, ingen anna Linn ;) )26 January 2011 at 21:19

    lycka till finaste Olle!

    Kram å pyss

    ReplyDelete
  3. Jaaa lycka pycka till din lilla sill..
    Och var nogsamt uppmärksam på vad dina ev foton ska användas till och att du får betalt!! :-))

    Mams

    ReplyDelete
  4. Åhhh va kul med fotografering!
    Hör av dig om du hänger på imorrn till Kingston...vi e nog där till 5-6 nångång skulle ja tro!:D

    ReplyDelete