Monday 3 January 2011

Semestern är slut!

I skrivande stund är jag inne på mina sista, flämtande timmar på semestern. Imorrn börjar allvaret igen. Klockan 04:50 imorgon ringer väckarklockan, klockan 04:50:02 trycker jag på snos och somnar om, och klockan 05:10 kommer jag motvilligt släpa mig upp i sittande ställning, klia mig på ryggen, gå upp och tvätta mig, klä på mig, dricka ett glas vatten och sen gå till bussen. Det är så mina mornar ser ut. Jag har således inga gulliga mornar som på Kellogg's Special K-reklamerna, men det är okej.

Det ska bli lite roligt att komma tillbaka till jobbet och hälsa på mina stammisar som köper sin frukost hos mig varje morgon. Det är en särskilt trevlig kvinna från New Orleans som jag har saknat som gav mig en liten nyckelringspingla i julklapp strax innan jul. Hon är söt! Hoppas hon haft en trevlig jul. Och sen har vi ju mannen som alltid glömmer någonting. Ibland glömmer han att ge mig betalt, och ibland ger han mig betalt men glömmer sin frukost. Det är i sådana här lägen man kar urskilja kvällsmänniskorna från morgonmänniskorna.

Imorgon ska jag ta en powerwalk med Linn. På onsdag ska jag repa inför teaterpremiären om två veckor. På torsdag ska jag på äventyr. Mer om det senare. Nu ska jag sova. Godnatt.

2 comments:

  1. Vad mysigt med stammisar! =) Gillar han glömskemannen, känns som att jag har en frände där. Har suttit HELA dagen framför datorn och försökt få något vettigt gjort, men jag garanterar att inom två timmar har jag fått trettio gånger så mycket gjort som på de senaste 12 timmarna. Sjukt egentligen.

    ReplyDelete
  2. Mitt i ett äventyr.. snart kommer vi <3
    Tjolahopp..

    kram Mamma

    ReplyDelete