Sunday 23 January 2011

Galen helg!

Det har varit en väldigt rolig vecka. Utsålda föreställningar varje kväll sen i tisdags, och helgen skulle kunna sammanfattas med fyra bokstäver: F, E, S och T.
I fredags efter föreställningen mötte jag upp med Jonatan och Anna vid Charing Cross, varifrån vi tog oss till klubben Heaven, där vi senare mötte upp en David, en Joakim, en Linnea och en Jenny. En hel jävla svenskorgie med andra ord. Och väl där inne mötte vi två svenskar till som jag glömt vad de hette... Galen kväll som slutade med ringande öron på 04:15-bussen till Putney, på vilken jag och Jonatan naturligtvis somnade. Som tur var gick den bara till Putney, så det ordnade sig ju fint. Efter några timmars välförtjänt sömn tog jag mig upp ur sängen och hann under lördageftermiddagen både installera The Sims 3 och träffa Linn och Terese som kom hem en snabbis med saft och Maltesers, och det firade vi med att titta på första avsnittet av Lost. Ja, det var första gången jag såg Lost, tänkte att det var på tiden. Efter detta var det dags att göra sig iordning och ta sig ner till teatern för sista föreställningen av våran lilla show. Det gick som smort, och efter föreställningen var det dags för traditionsenlig fest. En halvtimma innan midnatt korkade vi upp flaskorna och tog för oss av mat och snacks, och därefter var det full rulle, som sig bör. Vill meddela alla teatermänniskor att teaterfester ser precis likadana ut vart man än åker i världen. Vi åt, drack, babblade och dansade hela natten och morgonen, och jag kom hem klockan halv nio, efter att ha tagit mig en extra tur ut till Kingston och tillbaka, eftersom jag somnade på bussen... igen! Sammanfattningsvis var har det varit en sjukt kul helg! Tack för det, sånt behöver vi mer av!

Nu är teatern slut, så i veckan ska jag försöka ta tag i mitt jobbsökande. Känner trots allt att yoghurt inte är mitt kall i livet, så nu är det dags att se sig om efter något nytt. Frukostförsäljning känns så 2010. Kanske ska gå över till lunch nu?

1 comment: