Thursday 20 January 2011

Sverigebesök, Lejonkungen, Te och Premiär!

En och en halv vecka går fort, särskilt när man fyller den veckan med flertalet trevliga och intensiva saker! I London har det blivit varmare. Förra veckan mätte temperaturen 13 grader och sol. Inte så illa som det inte låter! Liksom för att göra tillvaron bättre så fick jag ju även besök från Sverige i veckoslutet, nämligen av Mamma och väninnan Lotta, vilket resulterade i en tempofylld helg med massa trevligheter. I fredags gick vi och såg The Lion King, jag för andra gången, och den var som väntat magnifik. Man sitter liksom där i salongen och funderar seriöst på om man någonsin kommer se något häftigare i hela sitt liv. Det återstår att se. Efter en English Breakfast på lördagsmorgonen tog vi en sväng genom innerstaden och det slutade med Afternoon Tea på eftermiddagen (givetvis). Detta avnjöts på Fortnum and Mason. Jag har nog aldrig druckit så mycket te på en och samma gång, eller ätit så mycket smörgåssnittar, scones, sylter, marmelader, kakor och bakverk på samma gång, eller blivit så mätt på bådadera på samma gång. Efter det tog jag och Mammsen en sväng förbi Roehampton så hon fick titta på mitt och Fridas boende, och efter det for vi in mot staden och tog oss några öl på den närmsta puben till Mammsens hotell. Helgen kan sammanfattas som tremendously pleasant som man säger här borta, eller "gôrtrevli" som vi skulle sagt på värmländska.

I tisdags var det dags för premiär på Putney Arts Theatre. Fem små nyskrivna akter hade då sitt uruppförande inför en fullsatt salong. Med salong menas en liten studio på 7x9 meter, och med fullsatt menas 50 personer. Men skoj hade vi allihop. I veckan följer föreställningar varje kväll klockan kvart i åtta fram tills på lördag.

Jag har börjat söka nytt jobb förresten. När man nästan överväger själmord varje morgon när väckarklockan ringer innan jobbet så kanske man borde ta det som en liten hint, att nu är det dags att se sig om efter något nytt. Så det blir nästa projekt. Önska mig lycka till!

1 comment:

  1. Lycka till med jobbsöket och med de mer kreativa delarna av ditt liv :-)

    ReplyDelete