Saturday 8 September 2012

Fab flyttstädning

Lördagen kom och herrskapet på Estreham Road vaknade och fann huset i precis den röran som de lämnat det i kvällen innan. Idag stod det en sak på agendan: flyttstädning. Kul. Efter att ha ögnat igenom kontraktet igen insåg vi att vi även lovat att hålla rent i trädgården. Våra snälla grannar lånade oss en trimmer som jag manligt nog manövrerade utan att göra sönder vare sig den eller mig själv. Kände mig även som en riktig housewife när vi hittade en gammal flaska Baileys som vi hällde upp i små glas och struttade runt med,  med en sopkvast i andra handen. Det är så det borde vara när man städar, jämt. Jag blev även den som fick ta en kratta och brotta ner alla monsterspindlar i trädgården (seriöst, jag tror jag plockade bort ungefär 10 stycken med kroppar lika stora som min tumnagel). Till slut blev vi färdiga och beställde Londons flottigaste pizza innan vi hoppade i säng med den här sommarens sista äventyr runt hörnet: Lady Gaga. Bring it on!










No comments:

Post a Comment