Friday 14 September 2012

En karta till kaffet?

Sitter med en kaffe i mitt ganska nya rum med min ganska nya roommate Svemma som snart ska ge sig ut på äventyr. Hon är en sån liten London-oskuld och har ritat en liten karta över hur hon ska gå från en gata till en annan för att hitta rätt. Jag tyckte det var lite gulligt, och det fick mig att bli nostalgisk och tänka på mig själv när jag kom till London för två år sedan – jag och Frida vimlade bort oss i Marylebone påväg till svenska ambassaden den första dagen och hamnade på Marylebone Station där jag käkade min allra första egg&cress sandwich från Marks&Spencer. Lite så känner jag mig även nu när jag ska försöka ta mig runt och hitta i Islington – ett område i centrala London en liten bit från King’s Cross, där jag numera bor. Jag har i alla fall hunnit förstå att vår närmsta tunnelbanestation, Angel, har Londons längsta rulltrappa. Den var avstängd häromdagen. När jag skulle upp. Enough said.


Svemma

Karta

No comments:

Post a Comment