Sunday 6 November 2011

Bilder från en verkstad

Några saker kan jag konstatera efter denna arbetsvecka:

  • Innebörden av att bära har blivit så mycket klarare för mig.
  • 2000 lådor som ska forslas 4 våningar upp känns mer som 2 miljoner lådor som ska forslas till Pärleporten.
  • Gratis lunch från företaget gör en gladare än vad man kan tro, trots att de två av tre gånger är från McDonald's och tredje gången från Domino's Pizza. Hej kalorier.
  • Att sätta fast larm på alla kläderna i alla 2000 lådorna är inte lika kul som det kanske låter.
  • Man kan verkligen lära känna folk bättre när man sitter stilla 8 timmar på en dag och sticker en nål genom en söm.


__________________________________________________________________________________

Livet på ett hostel har varit som så att vi bokat på, vecka efter vecka, och samtidigt som fler bokar desto svårare är det att hitta lediga rum åt oss att sova i allihop. Detta har lett till att vi flyttat runt i åtta olika rum under dessa veckor som vi bott här. Idag skedde sista flytten, och vi är inne på våra absolut sista dagar på West Two Fucking Hostel, för på torsdag flyttar vi in ett alldeles eget hus. Vår ribba har liksom sänkts så lågt att vi längtar efter att få dricka ur ett glas och ha tillgång till ett kylskåp.

Vår anspråkslösa packnings, Linn och helt okej utsikt.

Lön på kontot + Bare Escentuals Store Covent Garden = mindre på kontot

 På picknick vid Round Pond
__________________________________________________________________________________

Nu när det är Allhelgonahelg så tänkte vi ta högtiden i andakt och åka upp till en gravplats som heter Highgate Cemetary där flera berömda personer ligger begravda, bland annat Karl Marx - upphovsman till den ekonomiska och revolutionära teori som kom att kallas marxism, och författare till Das Kapital. Visste ni förresten att Kalle Marx led av hemorrojder och leverbesvär? Jag och Linn tänkte hälsa på hans gamla ben. På gravplatsen vilar även Douglas Adams - författare till min bibel Liftarens Guide Till Galaxen. Jag tänkte göra en diskret men respektfull bugning framför honom. 

Idag är det lördag och jag tänkte således kalasa till det lite och köpa färdiga BBQ-kycklinglår- och vingar och en burk creme fraiche. Creme fraichen var god, men kycklingen var tyvärr kyckling o-fraiche. Den var hårig. Jag har ätit hårig kyckling.

Den satte spikan i kistan - nu går jag och lägger mig.

1 comment:

  1. åhhhhhhhhhhhhhhhh vad många lådor.. :-)
    skönt för er med det nya boendet...ni är BEUNDRANSVÄRDA...


    saknar dig så mycket...

    ReplyDelete