Thursday 17 November 2011

En butik i antågande

Ville bli arkeolog när jag var liten. Har aldrig sett mig själv bära lådor i ett av världens mest vimlande shoppingkvarter. När jag kommer upp ur tunnelbanan på morgonen möts jag av Harrods väldiga skyltfönster som för tillfället är dekorerat med frostig inredning, och på vägen till jobbet går jag in i Prada-tanter och Burberry-gubbar och konstiga killar med blå papegojor på axlarna. Och jag klagar verkligen inte. För några veckor sen fick vi tvåtusen lådor levererade från Holland som vi öppnat en för en, larmat varje plagg, vikt och sorterat i lådor, skickat ner till butiken, fixat, sorterat mer och slitit rätt hårt. Men nu börjar det faktiskt likna någonting, och på torsdag ska vi öppna. Känns sjukt i och med att det fortfarande är ganska mycket kvar att göra, men med lite abra kadabra kommer det bli asbra i slutändan. På måndag ska jag välja jobbkläder (vi får några outfits från företaget) och jag är jättenervös, för vi får endast välja av det som finns på lagret och vi är 50 pers som ska ha kläder. Så igår gick jag runt och gömde grejer som jag vill välja på måndag, haha. IN YOUR FACES, kollegor – I’m gonna look awesome.


Stockroom.



Shanna fixar. 





Mina små croissanter Sabrine och Arnaud. 



Fitting rooms med handmålade tapeter.

No comments:

Post a Comment