Tuesday 19 October 2010

Ser skymten av en vardag

Nu har det minsann gått lite mer än en vecka på nya jobbet. Och vet ni vad? Jag trivs verkligen! Visst, jag måste gå upp klockan 05 varje morgon, vilket kan vara smått tröttsamt då och då, men det är verkligen ett kul och utmanande jobb. Nu har jag jobbat i en vecka på Waterloo, och igår och idag har jag gjort mina första dagar själv vid frukostståndet. Jag kanske slänger upp lite bilder snart också. Har faktiskt inte haft igång min kamera någonting, men nu har jag köpt uppladdningsbara superbatterier, så nu blir det ändring på det. Premiärfotade faktiskt lite i söndags i St James Park på alla fåglar där, när jag var på promenad med Linn och Frida. Pelikaner är verkligen huuuuuuge!
Igår jobbade jag extra i köket på Moma. Jag skulle göra s.k. "samples"; små plastpåsar innehållande flyer, liten burk med youghurt och sked. Kocken visade hur jag skulle göra, tittade på när jag gjorde min första, varpå hon sa: "Fast... du får nog göra lite fortare, för vi ska göra 1000 stycken idag." Fem timmar senare var jag klar. Det var kuuuuul...

Okej, nu vet ni allt om mitt jobb, men vad GÖR jag i London egentligen? Gör jag nåt skoj? Lever allt upp till de förväntningarna jag hade? Har jag sett och gjort något coolt?
  1. London lever inte upp till de förväntningarna jag hade. Och det kanske är det som är nackdelen när man går och skapar sig förväntningar i ett helt år. Men med det inte sagt att London är något dåligt. Jag har verkligen varit med om en resa som har satt mig på ett prov som jag absolut inte var beredd på. Men jag har varit tvungen att lösa det, och DET har verkligen utvecklat mig. Så på ett sätt kan jag släppa alla de glorifierade bilder jag hade av London och ta det för vad det egentligen är. På ett sätt är det faktiskt mer spännande så.
  2. Jag har inte varit med om några mirakelupplevelser. Jag har sett Big Ben, Picadilly Circus och Trafalgar Square säkert tio gånger nu, och skäms lite när jag kommer på mig själv med att gå och undra vad jag ska göra nu då? Men nu när saker och ting börjar rulla på så kan jag släppa stressen och börja njuta av det riktiga London, som så många andra har blivit förälskade i. Och det ser jag fram emot!
  3. Jag hatar fortfarande matkulturen, om man nu ens kan kalla det så. På det planet har inget förändrats, och kommer inte att förändras. Allting är gult, brunt och grått. Friterat, korv och stuvning. Och lite ärtor om man har tur.

Hörni, det ser faktiskt ut som att jag tar och pallrar mig hem om två veckor! V.44 har jag bett om ledigt torsdag och fredag, vilket betyder att både Stockholm och Karlstad kan få sig ett besök. Mer om det lite senare! Nu ska jag äta upp det sista av min grymma bönsallad, och sen blir det sängen. Ska ju upp och sälja havre-yoghurt imorgon igen. Haha, jag gillar mitt liv :)

1 comment:

  1. Tjolahopp vad härligt.Glad att du trivs och jätteGLAD att du kommer hem en sväng.
    Välkommen lilla plutt.

    Kramar mamma

    ReplyDelete