Saturday 23 October 2010

Bestulen mitt framför näsan

Jahapp, då vände lyckan för en stund. Någon på nattbussen igår tyckte att det var en bra idé att rota lite i min väska efter saker.
Jag och Frida var påväg hem från Newham, efter ett försök att parta lite. Dock var vi så trötta att vi bestämde oss för att åka hem. Således tog vi nattbussen mot Tottenham Court Road. Vi satte oss i ett fyrasäte, jag slängde upp benen på sätet mitt emot och minns att jag ställde min påse med dricka på sätet och sen lutade väskan mot påsen så att flaskorna inte skulle välta. Därefter somnade både jag och Frida, och när jag vaknade stod väskan på sätet bredvid, vänd åt andra hållet. "Skumt" tänkte jag, öppnade väskan, letade ett tag och insåg att mitt USB-minne var borta. Som tur var hade jag inget på det som jag inte har på min externa hårddisk, men efter en stunds mer letande upptäcker jag också att mitt pass är borta! Mitt jävla pass, min enda ID-handling. Jag blir så ofattbart trött. Så idag ringde jag hem och mamma ringde polisen och spärrade passet, och på måndag måste jag gå till svenska ambassaden och skaffa ett tillfälligt pass som kostar en halv förmögenhet, i och med att jag ska åka hem om en och en halv vecka. Jag bara ORKAR INTE! Nu ska jag åka in till stan till West End Police Station och anmäla det här. Jävla piss, jag blir så jävla sur.

1 comment:

  1. Sur sur, men det ordnar sig...hade varit värre om du kommit till skada..besvär och kostnad javisst...men Olle det vet du att det fixar sig.
    Pyss pyss.
    Mamma.

    ReplyDelete