Wednesday 4 July 2012

Två dagar till Pride

Har nu jobbat konstant sedan i fredags vilket jag ändå kunde rättfärdiga i och med att jag sen skulle vara ledig i tre dagar och fira World Pride här i London – Pride-oskuld som jag är så har jag nästan kissat ner mig av upphetsning när jag tänkt på det. Nu sitter jag här med tjocktröja, retlig hals och rinnande näsa och läser lite besviket om det relativt lilla firande (för att vara World Pride) som tycks vara planerat. Pride har i år fått stryka på foten lite grann i och med att hela landet har firat en asgammal tant som regerat här skitlänge, och några speciella, Olympiska spel som kommer äga rum. Det är ju typiskt att Pride ska vara det eventet som prioriteras bort. Hur som helst så kommer det ändå bli en stor parad som utgår från Baker Street och det kommer bli en festival på Trafalgar Square, och jag har för tillfället köpt tre liter apelsinjuice, brustabletter med C-Vitamin, dricker Echinaforce, gurglar vattenlöslig aspirin, samt satt på mig massa lager kläder så jag ska svettas ut alla baciller. Jag ska bedriva mina baciller. För jag SKA INTE VARA SJUK PÅ PRIDE!



No comments:

Post a Comment