Tuesday 10 July 2012

Dags att flytta på sig


En ny säsong börjar sakta ta form, har jag märkt nyligen. Igår var jag och åt indisk hejdå-middag med Ebbe och Frida, varav den förstnämde flyttade tillbaka till Sverige idag. Idag knäcker flatmate Snibben att han flyttar hem om tre veckor (fast det visste vi för länge sen, men det har ju gått så fort), flatmate Länn åker om en månad och några dagar och flatmate Linnescha inte långt därefter. Idag sa vi upp lägenheten och bor vår sista dag här den 10:e September, vilket är exakt två månader kvar. För två månader sen var det maj kan man då tänka, och var inte det väldigt, väldigt nyss? Mitt andra år i London har gått så mycket fortare än det första.
Jag verkar vara den enda som blir kvar i London ett tag till även i höst, såvida jag inte får jobb i Paris. På måndag ska jag nämligen på audition för Disneyland och om det går bra får jag ett säsongsjobb där i parken. Har varit på deras auditions två gånger förut, och då har det gått väldigt bra, men har väl inte varit så öppen för idén att flytta lika mycket som jag är nu. Något jag i alla fall är säker på är att jag är så jävla trött på att jobba i klädaffär att jag vill köra huvudet i ett spann och kräkas så att det riktigt rungar. Jag har kommit på att det är ungefär som att vara en städare, fast värre – man plockar undan folks stök och viker deras kläder om och om igen, fast man får aldrig någon dricks och man måste samtidigt vara glad och trevlig och inte lyssna på musik i hörlurarOm jag blir kvar i London ska jag söka ett jobb där man kan ha fasta arbetstider, planera sitt liv och faktiskt hinna vara lite kreativ igen.


No comments:

Post a Comment