Friday 20 July 2012

Roll i brittiskt tv-drama?


Idag när jag klev in på jobbet och kände den karakteristiska doften som jag förknippar med Tommy och de gamla låtarna som vi spelat sen i november förra året, så kände jag hur all energi liksom sögs ur mig. Tur att jag precis hade fått en gratis granola bar med smak av kanadensisk lönnsirap på Victoria Station, annars hade nog dagen varit förstörd. Jag tar det som ett tecken på att det är dags att byta jobb. Ska så smått börja kolla på nytt boende också, så det kanske är dags att ta tag i allt och göra en komplett uppgradering av Liv 2.0 innan jag dinglar från ett rep eller irriterar pendlare som pyttipanna på spåret utanför Streatham Common Station. Nej, nu kanske jag tar i lite väl mycket, men jag är en drama queen och då får man överdriva. Det jag vill komma fram till är att jag måste få utlopp för min kreativa sida. Att jobba på Tommy Hilfiger känns för tillfället lika  värt som när man går in efter någon på toaletten och personen har lämnat dörrhandtaget blött (och man hoppas att det är på grund av att de inte torkat sig efter att ha tvättat händerna).
Jag har hittat en sida med massa roliga auditions man kan gå på, och idag annonserade de om ett tv-drama som ska sändas här i Storbritannien. Det söker en skådespelare till rollen Hans – Swedish Type. Fräscht! Tror detta kan vara mitt stora genombrott.

Har inte tryckt på apply än. Borde jag?

No comments:

Post a Comment