Thursday 7 June 2012

Tenacious D @ O2 Academy Brixton

Tror jag hörde Tenacious D för första gången i pappas bil, förmodligen på någon liten väg utanför Karlskoga påväg mot kompakt skog. Var väl 13 år eller så. Hann lyssna in mig rejält på den där första skivan på alla bilresor, men hade väl inte föreställt mig att jag skulle köpa en biljett för att se dem åtta år senare. Hade inte trott att jag skulle se dem överhuvudtaget. ÄNNU en gång har jag underskattat London. För när denna duo kom till Brixton så var jag den som var där, men flatmate Snara. Dom är rätt roliga, faktiskt. De flesta har väl skrålat på Fuck Her Gently på varenda efterfest? Bakom allt flams är de framförallt väldigt duktiga. Och det var inte bara vi som tycker det, visade det sig när vi kom och kön ringlade sig runt hela O2 Academy. Det tyckte även två killar framför oss, dyngraka, den ena headbangande så våldsamt att han inte märker att han häller ut sin öl på sitt eget ben, vilket jag fick på bild. Lol. Kul kväll!









No comments:

Post a Comment