Friday 30 March 2012

Like a Rolling Stone & B&J i Hyde Park


En person som observerat mig utifrån som barn, lekandes i sandhögar i ett lite samhälle utanför världens ände (Karlskoga), trodde kanske inte att jag en dag skulle avlarma kalsonger åt gitarristen i Rolling Stones en onsdagsmorgon i Knightsbridge. I say: IN YOUR FACE! Om någon frågar kan jag härmed stolt konstatera att jag både hälsat på Ronnie Wood och tagit på hans kalsonger. Han var inne i butiken i tisdags kväll när jag var ledig och tog sin flickvän och hennes mamma (som är i ungefär samma ålder som han själv) med sig och handlade i tre och en halv timma. I slutändan blev det ungefär 5500 pund. Och det var efter 50% rabatt. Igår morse kom han in igen och lämnade tillbaka en kavaj som han hade ändrat sig om. Han kanske hade lite ont om pengar ändå?
I helgen har det ryktats om att det ska bli sämre väder, så idag tog vi dagen tillvara, levde, carpe diem och hela den grejen. Vi tog en sväng på högst underskattade Kings Road, en fin shoppinggata för alla som är fett trötta på Oxford Street. Ett besök på Tesco och sen bar det iväg till Hyde Park – Meckat för den sol- och chillsugne. Jag vill bara ha mer av såna här dagar. Om Ronnie Wood kunde ge tillbaka alla sina kläder och ge mig pengarna så skulle jag kunna sluta på jobbet och spendera varenda dag i Hyde Park.







No comments:

Post a Comment