Tuesday 13 March 2012

Audition @ Stockholms Dramatiska Högskola


Så, dagen som sakta krupit upp bakom hörnet tog plötsligt ett språng och bet mig i nacken. Kanske lika bra det, för jag kände mig inte så nervös som jag trodde att jag skulle. På ett sätt var det skönt, på ett annat blev jag nervös över att jag inte var nervös. Kom till skolan där provet skulle hållas typ 40 minuter innan utsatt tid och babblade på med andra som skulle söka, vilket var kul. Klockan ett fick vi komma in i det rum där vi skulle ha provet, vi fick träffa juryn som presenterade sig och de förklarade kort hur provet skulle gå till. Hade en bild av att alltihop skulle vara så psykiskt påfrestande, men det var oerhört avdramatiserat och avslappnat, vilket var skönt. Jag var fjärde person från start så jag blev klar redan klockan två, och själva provet varade i kanske… fyra minuter? Haha.
Det var kul, hörni! Det kändes så rätt att stå på scen igen, jag har saknat det grymt mycket! Jag får besked i början av april, så håll tummarna åt mig!


No comments:

Post a Comment