Sunday 14 October 2012

Vintage i Holloway

När nu både jag och flera av mina flatmates hade ledigt så bestämde vi att vi skulle göra något storslaget av denna soliga söndag och åka till Little India i Southall och käka curry. När alla gjort sig iordning och klockan blivit så mycket att risken fanns att den indiska marknaden redan stängt så bestämde vi oss för att åka till Portobello Market istället. Efter att ha promenerat till Highbury och insett att Victoria Line var stängd så bestämde vi oss för att helt enkelt bara ta en fika. Så blev det med det. Men på vägen mot Holloway Road hittade vi en undangömd liten second hand-butik med kläder från golv till tak där vi blev kvar i säkert en timma. Aldrig får man nog av dessa små luktande, lysrörsupplysta affärer där man kan få kläder med historia. Minns hur mycket jag hatade när mamma och jag gick till Myrorna förr i tiden – åh, så dum man har varit. Efter vår strapats i affärer tog vi oss in till Oxford Street där vi tog en kaffe på Starbucks innan dagens äventyr var över.



Holloway Road.




Carnaby Street.


Mitt favoritcafé Choccywoccydoodah.


No comments:

Post a Comment