Tuesday 30 August 2011

Två veckor kvar och första jobben sökta!

Mitt rum ser ut som Musse Piggs husvagn när den har lossnat och åkt hela vägen nedför berget och slutligen hakat fast i bilen igen. Jag håller nämligen på att sortera en massa papper och gammalt skräp som jag hade med mig hem från London. Jag tänkte ju att det kanske vore på sin plats att gallra igenom det innan jag faktiskt flyttar dit igen. Och tro det eller ej, men det är inte långt kvar. Om blott tretton dagar flyger jag över till Europas metropol och tar åter min plats i livets stora cirkel, då förhoppningsvis som något mer spännande än yoghurtförsäljare. Sanningen är att jag faktiskt sökt två jobb redan, ett som assistent på ett modeföretag och ett som säljare för Bare Escentuals på Westfield Shopping Center. Jag är dock utan hopp. I London fungerar det som så att om man skickar iväg en jobbansökan så ska man helst av allt kunna börja jobba dagen därpå. Jag ska reka som fan de här veckorna innan jag flyttar, och sen bara bombardera med CV:n när jag kommer.

Från början var det nog bara Linn och jag som tänkte flytta tillbaka till London, men nu har skaran faktiskt vuxit till hela sju personer som lämnar Sverige inom en månad! Galet. Vi får se om vi hittar något stort hus där vi kan bo allihop. Ser fram emot de badrumsbråken på morgonen.

No comments:

Post a Comment