Wednesday 13 July 2011

Konstiga funderingar

Jag sitter och funderar på saker. Jag brukar gilla det, just att fundera på saker och oftast dra saker alldeles för långt och bara tänka mig hur allting skulle bli om man gjorde si eller så.
Jag har en väldigt rolig historia om det faktiskt, om en gång när jag skulle rätta till mitt underlakan i sängen innan jag skulle lägga mig och sova. Då drog jag ut sängen för att komma åt på insidan, och då lät det lite i golvet från sängmeden. Det måste mina grannar ha hört där nere, tänkte jag. Tänk om de just nu undrar vad det är? Tänk om de hör det där ljudet varje kväll och undrar så vad det är att dom inte kan sova? Tänk om de hyr in massa experter med nån seismologisk utrustning bara för att mäta av vibrationerna i taket och försöka luska ut vad det är för något som låter? Eller tänk om de har blivit så paranoida av lätet att de inte kan sova utan att ha hört det? Tänk om de bryter sig in i min lägenhet när vi är på semester bara för att kunna dra i min säng, turas om att sitta en våning nedanför, höra ljudet, bli lugna och somna?
Där nånstans tyckte jag att det räckte med filosoferandet, la mig i sängen, skrynklade naturligtvis till lakanen igen, och somnade.

1 comment:

  1. Du är allt tokig du... ;-) <3

    Tycker din mamma...

    ReplyDelete