Saturday 11 June 2011

Veckans dikt v.23

Nu när man är hemma och har alldeles för mycket tid att slå ihjäl så började jag rota i mina gamla lådor, och hittade en gammal skrivbok där jag skrev ner fula dikter under tråkiga lektioner i högtadiet. Jag tänkte att dessa mästerverk måste föras vidare till eftervärlden så att de för evigt kan präkta med sina odödliga versmått och djupa innebörder. Jag har tagit mycket inspiration från Vogonpoesin, som man kan läsa om i Liftarens Guide Till Galaxen. Här är då första:

Oh, du store häst
Din lakritsrumpa full av klåda
får mig att skåda din tandköttslåda
Precis som ett löv i Botswana
som en kläckande kokos bland blana'

Så klicken på i:et våldtager biet
Herman Limpa i Trosa kan nosa


Ja, nånstans på vägen borde jag fått en diagnos.

No comments:

Post a Comment