Friday 24 June 2011

Trevlig midsommar!

Ack, vi har åter kommit till dagen då det är dags att fira den ljusaste tiden på året. Känslorna sprudlar, jordgubbarna går upp i guldpriser och så färskpotatis och sill och snaps och spyor i diket. Jag måste nog säga att jag gillar midsommar bäst av alla högtider på året, efter jul och Pride ;) Jag själv tänker fira midsommar på Hammarö med Fridolf (Frida Holmgren) och vänner (hennes vänner).

Jag har under en vecka hunnit med att jobba i trollskogen, åkt till Tyskland tur och retur, flagnat, matat sparvar med saltiner i Herrhagsparken, sett Gry Forsell på Karlstad Centralstation, fikat hos Mormor, fira Fridolf som fyllt 21 samt blivit fett besviken över att Jessie J ställt in sin spelning på Peace&Love. Hon har tydligen brutit foten. Dålig timing, tycker jag. Jag hade heller verkligen inte haft något emot en rullstolsbunden Jessie J på Peace&Love, jag skulle till och med kunnat bli hennes privata chaufför och kört henne mellan logen och langostältet flera gånger om dagen.
Men jag ser fram emot festivalen ändå! Jag har ju fortfarande 30 Seconds To Mars att se fram emot, plus andra godbitar som ska bli roligt att se, sen förhoppningsvis en massa dalmasgodbitar att se !


Besviken rullstolschaufför

1 comment:

  1. Peace and understanding på dig...

    :-)

    Modern..

    ReplyDelete