Friday 4 March 2011

Framtidsplaner, audition och rävar!

Vi har sakta knallat in i mars, och det verkar lite som om vintern plötsligt kom på att den faktiskt måste ta en sväng förbi London. I veckan har det varit jättekallt. Det har inte regnat på länge, men igår morse såg jag en frusen spottloska på vägen upp till busshållsplatsen, så det tog jag som ett tecken på att det var kallt. På samma väg stötte jag även på en räv. Klockan är alltså tjugo i sex på morgonen, jag går med raska steg till bussen, kommer till ett vägskäl och möter en livs levande räv. Den tittar på mig ett slag och traskar därefter ointresserat förbi, typ en meter från mina fötter. Saken är den att rävar är ganska vanligt i London. De lever mest på folks sopor och trasar sönder saker, vilket kan va jobbigt. Men min räv var snäll.

Jag sa ju att jag skulle på audition i veckan, men jag var inte där. Dels orkade jag inte, och så kunde ingen på jobbet hoppa in i mitt ställe. Dessutom skulle auditionjobbet innebära att jag flyttade till Tokyo, vilket i och för sig skulle varit spännande, men också jobbigt eftersom jag är så lång och stor och förmodligen skulle trampa ihjäl alla där.

Jag har sökt en del nya jobb för tillfället. Det vore kul att hitta på något annat, men å andra sidan så kommer jag inte vara kvar så länge i London. Sanningen är faktiskt att jag nu har ett datum då jag planerar att åka hem. Runt 1:a juni kommer mitt äventyr i London att vara över, då jag kommer hem till Karlstad och jobbar över sommaren. Dit är det tre månader, som kommer gå sjukt fort. Jag ska verkligen ta tillvara på den tiden och uppleva det London som jag har lärt mig att uppskatta. Fram tills dess hoppas jag på att kunna komma hem en sväng, och kanske få något besök från folk som vill besöka? Bor ju i en mycket trevligare lägenhet nu, där det finns gott om sovplatser :)

Nu ska jag gå och handla. Det är billigt att handla mat här. Det kommer jag sakna.

1 comment: