Friday 25 February 2011

Rapport från nya lyan!

Då var det ett tag sen man uppdaterade, vilket jag ber om ursäkt för. Jag lever och mår bra och är frisk, så nu har vi det uträttat. Frida har flyttat hem och jag har flyttat vidare från mitt kära sydväst till norra London, till tre väldigt trevliga svenskar där jag numera bor i ett litet kollektiv i ett judekvarter, vilket kan bjuda på goda skratt. Att bo i kollektivet alltså, inte judarna. Har nu bott här i lite mer än en vecka och det känns väldigt bra. Frida är saknad, men det är även Gott&Blandat-påsar, och de kan jag ju leva utan, så det kommer nog gå bra!

Jag jobbar vidare med min förbannade yoghurt och är trött på det, men det får gå bra. Det gäller att fylla resten av tiden med trevliga saker. Det känns lite ljusare i hjärtat när man hör att folk pulsar i meterhöga snödrivor hemma, när man själv strosar med uppkavlad tröja och solbrillor nedför Oxford Street i femtongradig värme, omringad av fashionistor som hänger på London Fashion Week och känner sig allmänt cool.

Har under de senaste veckorna arbetat på en monolog som jag ska framföra imorgon på Victoria&Albert Museum här i London. De har en HBTQ-dag (Homo, Bi, Trans, Queer) med föreläsningar, utställningar och framträdanden, och genom en kontakt på Putney Theatre Company där jag spelade i januari, fick jag en liten plats på programmet. Uppgiften har alltså varit att skriva en 20 minuter lång monolog på engelska, om i princip vad jag vill inom HBTQ-ämnet, vilket har resulterat i några sidors text. Detta ska jag alltså framföra imorgon, och det ska bli spännande. Ska försöka få det filmat så att omvärlden får se :)
Imorgon kväll blir det utgång till klubben Heaven där vi ska se nya stjärnskottet Jessie J som är sjukt grym! Det ska bli kul!

På tisdag ska jag eventuellt på audition igen. Börjar pocka på så smått. Den här gången ska jag värma upp stämbanden och sjunga en truddelutt. Mer om det senare...

Ikväll blir det middag med kollektivet, och eventuellt en film och lite spel. Kycklingfilé och potatisgratäng står på menyn. Jag tror inte jag har ätit potatisgratäng sen den vi åt på studentbalen :O Om man räknar bort Janssons.

Puss och kram!

1 comment:

  1. Nyfiken i en strut är mamman. Hoppas du får en kalasdag på museét.
    Gott att livet är gott åt dig.Glad blir jag.

    Puss mamma

    ReplyDelete