Friday 13 January 2012

En dag runt St Pauls

När en ledig dag börjar med att man klockan halv tio drar upp rullgardinen i sitt rum och möts av strålande solsken och blå himmel så är det ju inte konstigt att man får lusten att åka och titta på döda bebisar och konserverade fötter. Eller är det bara jag? Hur som helst så vek jag mig för impulsen och tog mig med flatmate 1; Snara, och flatmate 2; Snibben, till The Royal College of Surgeons och gick på The Hunterian Museum – ett museum efter Londonbaserade vetenskapsmannen John Hunter som verkade på 1700-talet. Här möttes vi av många spännande bevaringar till eftervärlden.


Glad kille med visitor badge


Äckligt djurfoster


Mini-skelett


Strutsrövhål


Bröstvårta


Freak-skalle


Äckliga alienliknande mini-bebisar


Ledsen konserverad bebis


Efter denna resa med värdefullt historiskt utbyte tog vi fötterna och begav oss mot St Pauls Cathedral och köpcentret One New Change, vars takterass bjuder på en fin utsikt över London. Detta är även det köpcenter där jag spenderade en månad på Salladsbaren SumoSalad, en kortlivad karriär som vi ska tala mindre om. Efter en Meatball Marinara på Subway mötte vi upp flatmate 3; Terror, och avslutade dagen på nya pärlan i London: Tea – ett litet och mysigt cafe bakom St Pauls Cathedral som serverade ett stort utbud av spännande teer – ett tips till dig som är i krokarna! Morotskakan är dessutom väldigt god.

One New View


Terror och Snara





Laterz.


No comments:

Post a Comment