Saturday 26 January 2013

In the slopes

Ibland så gillar jag att vara ursvensk och åka och svenska mig riktigt i en skidbacke. Min vän Linn har typ aldrig stått på ett par skidor nästan, vilket för mig är ofattbart - är det inte som Svenne en obligatorisk sak att kunna, som cykling? Kanske inte. Jag kanske bara alltid haft förmånen att bo inte alltför många timmar från närmsta skidbacke.
Idag tog vi en tur till en sådan, bara några timmar från Karlstad - Hovfjället. Terror och Snara gjorde mig sällskap och vi hade en asfin dag på skidorna. Måste åka igen innan säsongen är över.

___

Sometimes I like to be a typical Swede and go and be Swedish in a slope. My friend Linn has barely stood on a pair of skies, which is unbelievable to me - as a Swede, isn't knowing how to ski a mandatory thing, like knowing how to ride a bike? Perhaps not. Maybe I've just been fortunate enough to have lived not too far away from the nearest ski resort.
Today we took a trip to one of those, a mere two 1½ hour from Karlstad - Hovfjället. Terror and Snara made me company and we had an awesome day. I have to go again before the season's over.
___











2 comments:

  1. Jag har heller aldrig åkt skidor! Bara en gång en dag några få timmar i en backe! /Snibb

    ReplyDelete