Saturday 18 August 2012

Narnia i Kensington Gardens


Flatmate Snara hade tjatat i flera månader om att vi skulle pallra oss iväg och titta på The Lion, The Witch and The Wardrobe i Kensington Gardens, och tur var väl det. Denna spektakulära föreställning tar plats i ett stort tält där publiken sitter i 360 grader runt scenen – därav produktionsbolagets namn Threesixty Theatre. Den väldiga taket i tältet används som projektorduk och utgör en del av föreställningen, och med fina effekter och fantastiskt skådespel togs vi med till Narnia och upplevde den klassiska sagan där det goda kämpar mot det onda.
Efter varje sån här sak som jag tar mig iväg på så inser jag, gång på gång, hur väl spenderade pengar det är – att för två och en halv timma få kliva in i en helt annan värld och uppleva något så overkligt är en fantastisk investering. Och det är det jag älskar med den här industrin – tänk att få vara med och bidra människor med sådant! Då känns det alltid så solklart att jag var född till att stå på scenen. Cheezy, men sant. Jag har alltid varit en dagdrömmare, och får jag leva där på scenen i min låtsasvärld och kalla det för mitt jobb, då är jag nöjd.










No comments:

Post a Comment