Friday 23 December 2011

I’ve got the clothes like Jagger…

Det har gått ett tag sedan jag sist gjorde ett inlägg men det har hänt så mycket mer. Julen närmar sig och hälften av mina flatmates har åkt hem, men kvar är jag, Linn och Joakim, och på julafton kommer Linns föräldrar. På juldagen ska vi fixa och trixa, göra middag och fira jul, som resten av landet gör denna dag. Jag jobbar nämligen på julafton. Kommer vika tröjor under Kalle Anka-timmen. Tror det kommer bli helt okej med jul i London, men jag inser att just julen är familjens högtid, för jag saknar min familj jättemycket, och avundas de som kan vara hemma.
På jobbet är det julrusch, eller jul-usch, som jag skulle vilja kalla det. Förlåt, men jag jobbar verkligen i helt fel sektor för att kunna njuta av julstöket. Julen är en industri. Sorry to brake it down to you, men så är det. Idag var det ett hysteriskt par inne på Tommy och handlade för 2155 pund (22000 svenska kronor). God jul.
Tidigare i veckan var Mick Jaggers dotter inne på Tommy med sin modellpojkvän och handlade arslet av sig. Tydligen hade hon varit på invigningsfesten och Herr Tommy hade sagt att hon kunde komma in nån dag och få precis vad hon ville. Som om hon inte skulle kunna betala för sig liksom. God jul.
Imorgon är det dan före dopparedan och jag ska jobba ännu mer. Nästa vecka börjar rean. Det ska bli kul. Not. Men nästa lördag är det nyår. Min vän och före detta roommate Frida kommer till oss över nyår, och hela vårt flatshare ska till Notting Hill på masked party – maskerad nyårsfest! Keuwl.
God jul. Och ett gott nytt år.
Från Olle the Chap.



No comments:

Post a Comment